Klachtenregeling
Veiligheid op school vinden we belangrijk. Of het nu gaat om de praktische zaken of om de sociale veiligheid van onze leerlingen, we werken hier hard aan om dit op orde te brengen en te houden.
Veiligheid op school vinden we belangrijk. Of het nu gaat om de praktische zaken of om de sociale veiligheid van onze leerlingen, we werken hier hard aan om dit op orde te brengen en te houden.
‘achter elke klacht schuilt een verlangen’
Iedereen die betrokken is bij school kan een klacht indienen. Of je nu leerling, ouder, vrijwilliger of leerkracht bent. De meeste zaken zijn over het algemeen binnen het schoolteam goed te bespreken en vaak ook op te lossen.
Wordt een klacht naar uw gevoel niet serieus genomen of niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u terecht bij de bovenschoolse vertrouwenspersoon. Ook kunt u bij de vertrouwenspersoon terecht op het gebied van discriminatie of ongewenste intimiteiten op school.
De gegevens van de vertrouwenspersoon zijn te vinden in onze schoolgids.ven en talenten te kunnen ontwikkelen.
Is jouw klacht dan nog niet opgelost, dan kun je gebruik maken van de klachtenregeling. Als school van NoorderBasis zijn wij aangesloten bij de Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs (GCBO). De contactgegevens met de GCBO zijn te vinden op hun website. Hier staat onder het tabblad ‘Publicaties’ de actuele klachtenregeling.
Directeur Basisschool De Springplank
We nodigen je graag uit bij ons op school voor een persoonlijke rondleiding!
Maak een afspraak